דירה להשכיר

"הנאים החדרים בעיינך? נאים. הנאה המטבח בעינך? נאה. הנאה המסדרון בעיינך? נאה"
אך מה שנאה במיוחד בדירות שמציעה חברת "דירה להשכיר" הם המחירים השפויים והאפשרות לשכור דירה לטווח ארוך ובפיקוח.

 

"דירה להשכיר", כן ממש כמו בסיפור הילדים שכולנו מכירים זהו פרויקט של משרד הבינוי וזהו שמה של חברה ממשלתית שתפקידה למצוא שטחים ציבוריים כדי לבנות עליהם בנייני מגורים עם דירות להשכרה לטווח ארוך ובמחירים מפוקחים.


מה זה אומר? זה אומר פרויקטים באזורי הביקוש החמים ביותר אשר יציעו לעומדים בקריטריונים דירות להשכרה לטווח ארוך, במחיר מפוקח וזול.


המטרה של חברת "דירה להשכיר" היא לאתר כמה שיותר מתחמי קרקע לפיתוח לצורך בניית יחידות דיור שיוצעו לציבור הרחב במחירים שפויים ולטווחים ארוכים.
החברה פועלת ברחבי המדינה בכדי להגדיל את היצע הדירות להשכרה. הם רוכשים בניינים, מוציאים מכרזים, יוזמים, מעודדים, מזרזים ומנהלים הקמה של פרויקטים חדשים בלב הערים הגדולות. וכמובן שגם מפקחים על היזמים שזוכים במכרזים שהם עומדים בהתחייבויות שלהם כלפי הציבור והפרויקט.

 

פרויקט סביוני גליל ים - דירה להשכיר

273 יח"ד - פרויקט סביוני גליל ים 


הדירות בפרויקטים אלו מוצעות במחירים המוזלים בכ – 20% ביחס למחירי השכירות הקיימים בשוק.
גם לזכאים לדירות אלו יש קריטריונים אשר נקבעו על ידי מועצת מנהל מקרקעי ישראל ומפורסמים במלואם בעת שיווק הפרויקטים. הזכאים הם זכאי משרד השיכון, באותם הקריטריונים של מחיר למשתכן. חלק מהדברים שנלקחים בחשבון הם: שירות צבאי, מצב סוציו-אקונומי ומספר ילדים. לדוגמא- משפחות עם למעלה משלושה ילדים מקבלים עדיפות בזכות לדירה מוזלת.

 

בסופו של דבר מדובר על מיזם כלכלי שכולם מרוויחים ממנו. 25% מהדירות שנבנות מושכרות על ידי המדינה במחירים מוזלים, מפוקחים וקבועים. וכמובן שגם היזם מרוויח, היתרון המשמעותי עבורו שהמדינה תאפשר לו לבנות בניין אשר כולו מיועד להשכרה לטווח ארוך מה שמביא להורדה של ערך הקרקע כקרקע לשכירות בלבד ויחולו עליה הוזלות במיסוי, ועוד שלל הטבות שהמדינה מעניקה ליזמים על מנת לעודד אותם לגשת למכרזים על הפרויקטים האלו.


את שאר הדירות (75% הנותרים) ישכיר היזם באופן עצמאי ויהיה פטור ממס הכנסה על רווחי שכר הדירה. לאחר 20 שנה היזם יקבל בעלות על הבניינים והוא יוכל לעשות איתם מה שירצה.

 

370 יח"ד - פרויקט גדנ"ע ת"א 

 

אז נכון שמדובר על פתרון זמני, אבל בטווח של 20 שנה שזה לא מעט זמן הרבה דברים יכולים להשתנות. כרגע הוא נמצא ויכול לעזור, לתת יציבות למשפחות רבות ולחסוך להם לא מעט כסף.

 

הפרויקט הראשון שיצא לדרך הוא בהרצליה, שבעת הכוכבים, 273 יח"ד, עתיד להתחיל אכלוס בינואר הקרוב (2017).
הפרויקט השני הוא ברמת השרון, מורשה, 246 יח"ד. הבנייה עומדת להסתיים בחודשים הקרובים.

פרויקטים נוספים שאושרו ונמצאים בתהליכי בנייה או מכרזים: הרצליה - גליל ים (273 יח"ד) נבנה ומשווק ע"י חברת אפריקה ישראל, חיפה - נאות פרס (184 יח"ד) ות"א - גדנ"ע (370 יח"ד) נבנים ומשווקים ע"י קבוצת אשטרום,

ירושלים – אלנבי (279 יח"ד) נבנה ומשווק ע"י חברת שיכון ובינוי, ראשל"צ – מתחם הרקפות (180 יח"ד) טרם נבחר יזם.
יש עוד פרויקטים שממתינים לאישורים סופיים וייצאו למכרזים עד סוף 2017 כמו – אפק בקריית ביאליק (400 יח"ד), כרמי גת בקריית גת (245 יח"ד), עיר היין באשקלון (400 יח"ד), הדסה הקטנה בירושלים (449 יח"ד), המשתלה בת"א (136 יח"ד).

 

לדברי עוזי לוי, מנכ"ל דירה להשכיר "מדובר בתוכנית משמעותית בלב אזורי הביקוש. בדעתנו להגיע ליעד של אלפי יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח, במטרה לגוון את שוק הדיור ולהגדיל את היצע הדירות המיועדות לשכירות. אנו עושים זאת בפריסה רחבה באזורי הביקוש ובפריפריה".